Na počátku nebyl internet samozřejmě tak dokonalý jako dnes. Všechno chce svůj čas, aby se to vyvinulo. A když jsme tedy v počátcích internetu na síti něco hledali, bylo to složité. Většinou jsme zkoušeli zadávat různé adresy a doufali jsme, že se trefíme do těch existujících, a když bylo nalezeno něco zajímavé, často jsme si odkaz přeposílali. Aby to našli i jiní, kteří neměli při náhodných pokusech o hledání tolik štěstí.

Pak se objevily a vyvinuly internetové vyhledávače, pracující s klíčovými slovy a usnadňující nám tím život. Jak všichni dodnes známe, zadá se do vyhledávače slovo nebo fráze, jež hledáme, a jsou nám nabídnuty tu více a tu méně relevantní odkazy, seřazené ve vyhledávačích podle jejich zdánlivé kvality. Kvůli čemuž se weby optimalizovaly a optimalizují, aby se co nejvíce podobaly ideálu internetových vyhledávačů.

obrázek SEO

Ale jakkoliv to vypadalo na vrchol dokonalosti, ani to pro leckoho nakonec dokonalé nebylo a není. Protože se i tady začala prosazovat umělá inteligence. Která činí vyhledávání pro mnohé uživatele internetu ještě snadnějším. Takoví uživatelé zadají, co hledají, a umělá inteligence jim z obsahu relevantních webů sestaví rovnou konkrétní odpověď. Čímž vlastně klesá zájem lidí o klasické otvírání internetových stránek a hledání na nich. A pro majitele webů to znamená nové úkoly. Tito se musí se svými weby dostat do přízně nejen internetových vyhledávačů, ale i umělé inteligence. Protože to, co AI nepovažuje za relevantní, tato nevyužije, a to je webu na škodu nejen u umělé inteligence, ale i u vyhledávačů, které jsou činností AI také ovlivňovány.

obrázek SEO

A tak se už nemůže optimalizovat jenom pro internetové vyhledávače. Je třeba i SEO pro Chat GPT. Aby umělá inteligence projevila zájem o informace konkrétních webů a začala je jako relevantní používat.

A tak je potřeba SEO AI. A protože je tato SEO specifická, chce to pomoc odborníků.

Kategorie: Business